Mutiara Kata



'Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagimu, maka jadikanlah ia musuh(mu), karena sesungguhnya syaitan-syaitan itu hanya mengajak golongannya supaya mereka menjadi penghuni neraka yang menyala-nyala'.- Surah Al-Fathir ayat 6







Tuesday 15 December 2009

Mengarut di pagi selasa

Aku ni kerja kerani cabuk jer… tapi job scoop aku kat department tu lebih pada akauntan pulak - kira untung rugi department aku buat. Pendek kata kalau bab spreadsheet punya kerja boleh katakan aku yang kena buat tak kira benda tu aku tahu ker tidak…nasib baik gajinya & boss ok kalau tak dah lama aku cau dari company ni.

Masa sekolah dulu dahla aku ni lembap sikit bab kira-mengira, alih-alih dapat kerja pulak kena buat benda alaf ni. Mula-mula kerja hari tu aku zero knowledge bab Microsoft Excel, nasib baik Kak Ila ada (dia salah seorg execution dealer yg terbaik kat aku punya department tu) untuk tunjuk ajar aku. Hmm… kalau dia tak ada susah juga aku nak buat kerja ni.

Lagi satu, kat department tu akulah paling muda yang lain dah 30 thn ke atas, baik lelaki atau pompuan semua sudah berkeluarga. Hmm.. yg tak kawin pun ada tapi bkn melayu… huhuhuhu ni antara sebab mengapa aku still lagi single mingle… ceh gedik punya ayat.

Tak dinafikan aku memang suka kerja dekat sini.. sebabnya aku boleh tahu bab-bab pelaburan, keadaan ekonomi dalam atau luar negara dan banyak lagi maklumat tentang isu semasa ni. Dulu kalau baca suratkhabar manala aku nak ambil tahu pasal ni semua, selalunya pasal sukan dan gossip artis jer yang jadi focus aku.

Di sini juga membuatkan aku menyimpan cita-cita untuk jadi seorang dealer satu hari nanti…. Harap dapatlah aku capai.. huhuhuhu…

No comments:

Post a Comment