Mutiara Kata



'Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagimu, maka jadikanlah ia musuh(mu), karena sesungguhnya syaitan-syaitan itu hanya mengajak golongannya supaya mereka menjadi penghuni neraka yang menyala-nyala'.- Surah Al-Fathir ayat 6







Monday 5 October 2009

Memory Sweet Sour - Prolog

Prolog

Assalamualaikum,

Sebenarnya telah lama aku ingin mengabdikan segala cerita suka dukaku semasa kanak-kanak hingga aku meningkat remaja di dalam blog ini. Namun ketiadaan waktu (sebenarnya malas @ tak tau nak olah camne huhuhuhu) lagi satu aku bukannya nak mempromosikan ceritaku tapi saja-saja nak mengimbas/mengingat kembali kenangan dulu yang tak mungkin akan aku lalui lagi.

Kenapa aku namakannya memory sweet sour sebab setiap manusia mesti ada masanya suka atau tidak akan ada waktu gembira, sedih, marah, sakit dan sewaktu dengannya. Tetapi tak semua kenangan zaman kecilku itu dapatku ingat semua cuma mana-mana yang betul mengesankan hatiku jer yang boleh aku luahkan disini.

Cerita ini tak akan kubuat secara urutan, Cuma aku hanya akan menaipnya bila memoriku ingat akan sesuatu peristiwa barulah aku luahkannya disini. Untuk permulaannya telah kutaip pada jumaat yang lepas 10.2.2009 tentang zaman kanak-kanak rebena yang tak tau dosa pahala suka sangat mencuri hak orang terutamanya buah-buahan. Banyak lagi aksi-aksiku yang dulu bikin Mek pening kepala dengan anak perempuannya yang tak macam pompuan ni….dulula skrg dah jd perempuan terakhir dah gamatnya…hahahahah

Hmmm…so layan jerla mana yang baik datang daripada Allah dan yang buruk tu of cosla daripada aku..huhuhuhu…..

No comments:

Post a Comment