Mutiara Kata



'Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagimu, maka jadikanlah ia musuh(mu), karena sesungguhnya syaitan-syaitan itu hanya mengajak golongannya supaya mereka menjadi penghuni neraka yang menyala-nyala'.- Surah Al-Fathir ayat 6







Friday 6 February 2009

GIGI

Tgh ari td aku pergi tampal gigi dekat Ampang Park punya dental, namanya Jasa Dental Surgery Sdn Bhd. Actually, gigi aku dah berlubang sethn yg lepas lg, malas nak pergi klinik tp gigi aku beelubang ni dah sampai tahap kritikal dah, asal aku mkn jer sakit dahla aku ni kuat mkn.
Itulah antara faktor utama aku pergi klinik, sesampai disana namaku dan dibawa ke bilik bedah gigi, mulanya aku berhajat nak cabut jer gigi grahamku ni tp bila aku fikir balik gigi ni tak tumbuh terus aku ckp ngan doktor cuma nak tampal jer.Doktor yg operate gigi aku namanya Dr. Zainuddin, umur aku dlm lingkungan akhir 40-an baik org. Mula-mula dia tanya aku samada nak suntik ker atau terus simen aku cakap suntikla tak sakit sikit.Lagi dia tanya aku nak cuci dulu tak gigi ni byk sgt plak (almaklumla, inila kali pertama aku pergi klinik slps habis sekolah 5 thn yg lalu. mana tak banyak benda tu he..he..he). So aku mengiakan jer saranan Dr tu, lebih krg 15 minit kemudian Dr. Zainuddin memberitahu ku yg gigi aku ni dah tak boleh tampal secara normal. So dia bagi aku 2 options samada nak cabut atau buat rawatan saraf, kalu aku nak buat rawatan saraf aku kena bayar sejumlah RM850.00 and follow up medial check up sekali seminggu.
Lagi kalu aku nak cabut pulak natijahnya aku dah hilang satu graham gigi dah tak tumbuh dah gigi tu.Fikir punya fikir aku cakap tunggu dulu buat tampal biasa dulu ( tak mampula nak bayar rm850 tu dahla tak leh claim ngan company, company aku provide just rm200 sthn) Hmm... nasib-nasib. Lps siap simen gigi tu, aku pergi pulak kat kaunter tgk resit rm230 fuh... dlm purse cuma ada rm220 nasib kaunter india girl tu bg aku withdraw money dulu. Dlm pada timbul pulak penyesalan dlm benakku sbb lmbt pergi check gigi.Kesimpulannya, lainkali kena rajin2 buat checkup gigi ni kalau tak mau pokai aku, kalu kaya tak per ni kerani cabut jer. Nasib leh claim rm200 tu tp burnla 30 ringgit tu dahla kena buat rawatan susulan 3 bln sekali adoi manala nak korek duit ni.....

3 comments:

  1. Actually, ini post dr blog lama aku. Entah camne blog 2 tetiba jer tak leh connected. Terpaksalan wat blog lain. Hmmm.. ni tanda2 org yg tak berapa pandai dlm ilmu IT tp gatal gak nak guna.. hehehe..

    Akim85

    ReplyDelete
  2. cari review klinik ni..agak2 2013 mahal lg kot price dia kan..

    ReplyDelete