Mutiara Kata



'Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagimu, maka jadikanlah ia musuh(mu), karena sesungguhnya syaitan-syaitan itu hanya mengajak golongannya supaya mereka menjadi penghuni neraka yang menyala-nyala'.- Surah Al-Fathir ayat 6







Thursday 13 October 2011

Filem Islamik (Indonesia vs Malaysia)

Salam,

Akhir-akhir ni kita telah dihidangkan dengan drama-drama yang berunsurkan Islamik sikit. Contohnya Tahajudd Cinta, Nur Kasih, Keimanan Cinta dan sewaktu dengannya. Alhamdullilah ok la tu kan cumanya aku rasa kita punya drama masih lagi tak boleh nak tandingi drama-drama Islamik dari Indonesia terutama yang diarah oleh Habibul Rahman.

Novel, Filem dan Sinetronnya betul-betul sampai ke hati contoh filem Ketika Cinta Bertasbih dan Dalam Mihrab Cinta yang digarap begitu berkesan oleh Kang Abik (Habibul Rahman). Hampir keseluruhan ceritanya tak ada langsung babak-babak yang bertentangan dengan syariat. Macam drama kita ni namanya jer Islamik tapi adegan bersentuhan antara bukan mahram masih lagi dipertontonkan.

Lagi satu aku suka juga layan siri Keluarga Adab dan Law Kan Bainana dari TV Al-Hijrah. Siri yang betul-betul memberi manfaat dan mendidik kita untuk jadi manusia yang lebih baik .

1 comment: